10.05.2020
Innfører rutiner for "koronavennlige" kundemøter
Siden det er variasjoner på hvilke retningslinjer som gjelder fra sted til sted i Norge, så er det en forutsetning at man følger disse retningslinjene mht fysiske kundemøter.
Det er salgsdirektør i Ahlsell Norge, Runar Hansesætre, som forteller om de rutinene som gjelder fysiske møter i tiden framover.
- Først og fremst vil jeg si at vi gleder oss veldig til å møte våre kunder ansikt til ansikt igjen. Samtidig er det viktig for oss å gjennomføre dette på en måte som reduserer risiko for korona-smitte. Vi må alle bistå for å begrense videre spredning, og vårt bidrag til denne samfunnsdugnaden er å etablere gode rutiner i forbindelse med våre kundemøter.
Følgende rutiner gjelder alle møter hvor Ahlsell er representert:
- Det må avklares om noen av møtedeltakerne er i karantene eller har symptomer på korona. I tilfelle kan møtet ikke gjennomføres før vedkommende er smittefri.
- Vi unngår håndhilsning eller annen fysisk kontakt – vi kommer langt med et smil.
- Vi forutsetter at vi ikke er flere personer samlet i møtelokalet enn det de sentrale og lokale myndighetene setter som krav/anbefalinger.
- Det må være mulig å holde 1-2 meters avstand mellom hver deltaker i møtet.
- Vi har strenge regler rundt håndhygiene, og vil vaske og desinfisere hendene våre, både før og etter besøket.
- Vi oppfordrer alle i møtet om god hoste- og håndhygiene.
- Ved å følge og respektere disse reglene, ønsker vi å sikre at vi kan fortsette å møtes ansikt til ansikt i lang tid framover, avslutter en optimistisk salgsdirektør, som legger til at alle Ahlsellere kommer til å være uniformert med en t-skjorte som er ment som en påminnelse om de viktige rutinene.